Monday 18 January 2010

Update PERMAI 2010

Seperti yang telah diketahui,Ustaz Hasrizal akan menjadi ‘main speaker’ untuk  program PERMAI yang akan diadakan .Namun begitu,terdapat satu slot modul yang pada awalnya akan diisi oleh Ummu Saif ,tetapi disebabkan beberapa halangan yang tidak dapat dielakkan,slot modul ini akan diisi oleh Kang Harri Firmansyah R yang akan membawa slot tersebut dengan tajuk modul ‘ Be Potential,Be Extraordinary

Siapakah Kang Harry ini? Mungkin ramai yang tertanya-tanya.Jadi,di bawah ini terdapat  biodata Kang Harri.Untuk pengetahuan semua,Kang Harri pernah mengisi slot terakhir Zafran Saphire 3 dan ‘feedback’ dari peserta program tersebut mengatakan slot tersebut sangat menarik.

Mari berkenalan dengan beliau…

Profil Trainer

image

Nama penuh HARRI Firmansyah R,dilahirkan di Bandung pada 22 September 1978.Kang Harri merupakan seorang yang energetik dan penuh semangat.Sejarah hidupnya yang penuh onak dan duri menyebabkan beliau berminat dalam bidang motivasi.Semasa kecil beliau digelar ‘Ugly Duck’ dan semasa usia remaja,keluarga beliau mengalami masalah ekonomi yang teruk.Selain itu,Kang Harri juga hampir dikeluarkan dari SMA dan hampir tidak dapat meneruskan pembelajarannya di Yayasan Telekom Bandung.

Kini beliau merupakan ketua yang dicintai oleh keluarga dan masyarakat. “Begin with the end in mind ” merupakan pegangan beliau dalam menjalani dan menikmati hidupnya.Sebagai seorang yang sudah mendapat sijil trainer dari The Most Powerful Man and Bussiness Ideas Mr. Tung Desem Waringin,Kang Harri menginginkan suatu pemahaman dalam hidup  supaya dapat dinikmati semua lapisan masyarakat.Beliau juga belajar dari guru-guru terkenal dan penceramah yang berjaya.

Di samping itu,Kang Harri merupakan seorang peminat dan alumni ESQ Ary Ginanjar yang memegang prinsip ‘ the more you give,the more you get’.Pelbagai training dan workshop yang telah beliau kendalikan dan telah diikuti oleh peserta dari pelbagai lapisan masyarakat seperti murid sekolah,mahasiswa,cancellor,panggiat dakwah dan sebagainya

Semoga kita semua dapat mengutip sebanyak mungkin mutiara ilmu dari Kang Harri dan dapat diaplikasikan dalam kehidupan seharian.insyaAllah..

0 comments:

Post a Comment